רשלנות רפואית פצעי לחץ
הזכויות שלך,
המומחיות שלנו!

רשלנות רפואית פצעי לחץ

צוות משרד עו"ד בירן

משרד עורכי דין נתנאל בירן מעמיד לרשות לקוחותיו ניסיון רב שנים, מקצועיות ללא פשרות והיכרות מעמיקה עם ענף הרשלנות הרפואית. עורך דין מוביל מצוות המשרד מלווה כל לקוח ולקוחה באופן אישי, החל משלב בחינת המקרה והיתכנות התביעה, הנגשת המידע ותיאום ציפיות, ליווי וייצוג בוועדות רפואיות, חקירות ביטוח והליכים נוספים, בניית התיק תוך איסוף מידע ואסמכתאות, ניהול משא ומתן ומיצוי פיצויי נזיקין כנגד הנזק אשר נגרם ללקוחותינו כתוצאה מרשלנות רפואית

פצעי לחץ אינם מחלה בפני עצמה, כי אם תסמין אשר נגרם כתוצאה מהפעלת לחץ וחיכוך ממושך של העור עם מצע, המונע ממנו חמצן. פצעי לחץ הם פצעים פתוחים, העשויים להיות שטחיים או עמוקים, ולהוביל לחוסר נוחות ולכאב, ולהתפתחות של מוגלה, זיהום, ואף לנמק מסוכן.

מהם הגורמים המעידים על רשלנות רפואית פצעי לחץ

לא כל מטופל אשר סובל מפצעי לחץ יוכל להפנות אצבע מאשימה לגורמים הרפואיים ולצוות הטיפול, שכן בדומה לאירועים רפואיים רבים אחרים, מחלות, פגיעות ונזקי גוף עשויים להתרחש כתוצאה ממגוון סיבות, גם תחת טיפול רפואי מיטיב ואחראי.

טיפול מונע בפצעי לחץ

  • הקשר בין רשלנות רפואית לפצעי לחץ, נולד בשל המאפיינים הייחודיים והגורמים להופעת פצעי לחץ, שבמקרים רבים ניתן למנוע.
  • פצעי לחץ נפוצים יותר אצל חולים המאושפזים במוסדות טיפול רפואיים, בתי אבות ומוסדות סיעודיים.
  • מטופלים בעלי מוגבלות פיזית אשר מרותקים למיטה או לכיסא גלגלים הם בעלי פוטנציאל מוגבר להתפתחות פצעי לחץ.
  • מטופלים ומאושפזים בעלי מחלות נוירולוגיות ומצבים רפואיים המשפיעים על התחושתיות.
  • למצע עליו ממוקם המטופל קיימת השפעה על רמת החיכוך וכתוצאה מכך על הופעתם של פצעי לחץ.
  • הצוותים הרפואיים וצוותי הטיפול והסיעוד במוסדות אחראים על מתן טיפול רפואי מיטיב, תחת חובת זהירות ואחריות הן למצבו הרפואי של המטופל, והן לרווחתו ולשיקומו ככל הניתן. מניעת פצעי לחץ אצל מטופלים המצויים במצבים האמורים ותחת סיכון להיווצרות של פצעים מזיקים ומסוכנים אלו, ניתנת באמצעות מספר פעולות:
  • הקפדה על שינוי תנוחה של המטופל מדי שעתיים לכל היותר, על מנת "לאוורר" את אזורי העור השונים ולמנוע חיכוך מתמשך.
  • התאמת מנח שכיבה או ישיבה למידות המטופל, לנוחיותו וליצירת חיכוך ולחץ מינימלי על העור.
  • הקפדה על היגיינה של המטופל: רחצה קבועה, ייבוש, אוורור, ומניעת הצטברות גורמי זיהום או לחות.
  • שימוש באביזרים ייעודיים המתאימים לחולים בעלי מוגבלות, דוגמת: כריות תמיכה וישיבה, מזרון ביצים- לפיזור הלחץ ולאוורור העור.
  • התאמת תזונה עשירה בחלבונים וחיזוק המערכת החיסונית של המטופל.

ככל ותנאי האשפוז והטיפול לא כללו נקיטת זהירות והגנה על המטופל באמצעות הפעולות הללו ו/או אחרות, תיתכן עילת תביעת רשלנות רפואית פצעי לחץ.

טיפול בפצעי לחץ

בין אם בשל הזנחה ובין אם לאו, טיפול בפצעי לחץ דורש הן את אוורור האזור הנגוע בעור וחשיפתו לחמצן לצורך ייבוש הפצעים, הן את מניעת המשך הלחץ על האזור, והן טיפולים רפואיים נוספים להקלה על הכאב ולהחלמת העור.

ללא טיפול מיטבי עשויים פצעי הלחץ להחמיר, לחדור לעומק שכבות העור אל רקמות השרירי והעצם, ולהוביל למחלות זיהומיות, נמק של איברי גוף וקטיעה ועד למוות.

האחריות על הטיפול בפצעי לחץ באופן מסור ומיטבי מצויה בידי גורמי הטיפול במקרה של מטופל במסגרות אשפוזיות. במקרים בהם המטופל שוהה בביתו, על הצוותים הרפואיים לספק לו ולגורמים המטפלים בו (בני משפחה מטפלים, מטפלים סיעודיים) את הכלים וההנחיות למניעה ו/או לטיפול בפצעי לחץ, ולבצע מעקב רפואי.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית נדרשת עמידה במספר תבחינים:

  1. אי קבלת טיפול רפואי או טיפול מונע מיטבי, בהתאם למצב המטופל, התסמינים וגורמי הסיכון.
  2. הופעת פצעי לחץ ונזק מוכח אשר נגרם למטופל.
  3. קשר סיבתי ישיר בין הטיפול לנזק אשר נגרם למטופל.

עורך דין נתנאל בירן וצוות משרדו מביאים את הידע, הניסיון והכלים, למיצוי זכויות מטופלים ופיצויי נזיקין, בכפוף לנסיבות המקרה ולהיתכנות התביעה, הנבחנים בפגישת ייעוץ אל מול המטופל ו/או מי מטעמו.

 

להערכת סיכויי תביעתך ושוויה, קבע פגישת ייעוץ חינם:

03-6888838
אנו מתחייבים לדיסקרטיות ולשירות מקצועי ומהיר על-ידי עורך דין מנוסה ומיומן