רשלנות רפואית במחלות לב
הזכויות שלך,
המומחיות שלנו!

רשלנות רפואית במחלות לב

צוות משרד עו"ד בירן

עורך דין נתנאל בירן הוא עורך דין מוביל ומנוסה המתמחה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית לסוגיהן, ומביא היכרות מעמיקה ובקיאות מוחלטת בחוקי ותקנות הנזיקין בישראל, בפסיקה פורצת דרך ובתפיסת בתי המשפט, כמו גם בנהלים, פרוטוקולים ושיטות טיפול ותיעוד הנהוגות במוסדות הרפואיים בישראל. עורך דין בירן וצוות משרדו מספקים לכל מטופל אשר זכה לחוויית טיפול שנחשדת כנגועה ברשלנות וניזוק ממנה- את הכלים לבחינה מעמיקה ולחקר האמת של הסיטואציה, ובמקרה הצורך להוכחת רשלנות רפואית ולפיצויי נזיקין.

זיהוי מהיר של אירועי לב ומחלות לב הם המפתח להענקת טיפול יעיל ומהיר ולהצלת חיים. כנגזרת לכך, רשלנות רפואית במחלות לב עשויה להוביל לנזקים מהותיים ובלתי הפיכים, מפגיעה באורח החיים של המטופל וביכולות התפקודיות שלו, עד לכדי נכות ואף מוות. אירועי לב מוכרים דוגמת התקף לב, דום לב, פרפור חדרים ואירועים נוספים, נתפסים כאירועים אשר נוטים להתפרץ באופן מפתיע וללא סימנים מוקדמים, ורבים נוהגים להתייחס לאירועים הללו ולתוצאותיהם- כגזירת גורל.

כניסה לעובי הקורה תגלה כי נדירים המקרים שאירועי הלב האמורים מגיעים ללא סימנים מקדימים, כאשר גורמי הסיכון מצביעים על סבירות גבוהה לאירועי לב- שניתן למנוע מבעוד מועד על ידי שילוב בין אחריות אישית של המטופל, לליווי רפואי, ביצוע בדיקות ומעקב ולעתים גם טיפול מונע.

רשלנות רפואית במחלות לב עשויה לבוא לידי ביטוי בשל אי התייחסות לגורמי הסיכון ו/או לתחושות המטופל, בזמן האירוע במקרים בהם

התפרצות של מחלות לב דורשת התערבות רפואית מהירה ככל הניתן, אבחון מדויק של האירוע, מתן טיפול מידי מציל חיים, והמשך מעקב וטיפול קבוע.

רשלנות רפואית במחלות לב עשויה להתקיים עוד בטרם הופעת האירוע הלבבי, בשל אי זיהוי או אי התייחסות לגורמי סיכון וביצוע בדיקות מתאימות, כמו גם בעת האירוע עצמו, באבחון שגוי של האירוע ואי הענקת טיפול מתאים.

חשוב לציין כי אבחון שגוי בזמן אמת של אירוע לבבי על ידי צוות רפואי אשר הוזעק למקום אינו בהכרח מעיד על קיומה של רשלנות רפואית, ובחינת נסיבות האירוע תתבצע תוך התייחסות למידע ולהתנהלות שהתרחשו בזמן אמת, ולא על פי חכמה שלאחר מעשה.

סוג נוסף של רשלנות רפואית במחלות לב נוגע לפרוצדורות רפואיות פולשניות וניתוחי לב, הדורשים חובת זהירות, אחריות ורמת דיוק גבוהה במיוחד בכל שלבי הניתוח. כשל רפואי הנגוע ברשלנות עשוי להתקיים באופן היישום והביצוע של הניתוח, בקבלת החלטות הרות גורל תוך כדי ניתוח, ואף בהחלטה המוקדמת על ביצוע הניתוח.

ניתוחים כירורגיים והרדמת מטופל הן פעולות הכרוכות בסיכון, וניתוחי לב הם הניתוחים מורכבים העומדים בראש הטבלה בבחינת היקפי הסיכון. ניתוחים אלו מתבצעים כמוצא אחרון ובהעדר מענה רפואי וטיפולי בטוח יותר, ודורשים קבלת החלטה מקצועית המבוססת על ניתוח מקיף של הסיכונים, התועלות, סיכויי ההצלחה והחלופות, ומחייבים הסכמה מדעת של המטופל או במקרים מסוימים בני משפחתו.

מי הגורם האחראי במקרה של רשלנות רפואית

מטופלים רבים אשר נגרם להם נזק בשל טיפול רפואי לקוי לתחושתם, מתקשים להפנות אצבע מאשימה לרופא המטפל או לגורם אחר באופן ישיר, וחשים אי נעימות לתבוע את זכותם לפיצויי נזיקין, גם כאשר קיים חשד מבוסס שהנזק הרפואי אשר נגרם להם מקורו ברשלנות רפואית.

חשוב לדעת כי מערכת הבריאות ומוסדות הטיפול בישראל מגנות על ציבור הרופאים והצוותים הרפואיים מפני תביעות אישיות באמצעות שני כלים עיקריים:

אחריות שילוחית – תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית תופנה אל המוסד הרפואי (בית החולים, קופת החולים) ולא באופן ישיר אל הרופא/איש הצוות.

ביטוח אחריות מקצועית – פוליסת ביטוח המגנה על צוותי הרפואה ועל המוסדות הרפואיים מפני נזקים כספיים ותביעות רשלנות רפואית, כך שלמעשה הגורם האמון על תשלום הפיצוי למטופל הניזוק במקרה של הכרעה- הוא חברת הביטוח.

עורך דין בירן וצוות משרדו מלווים בנאמנות ובמקצועיות מטופלים רבים אשר נושאים נזק רפואי, פיזי ו/או נפשי, כמו גם בני משפחות של נפגעי רשלנות רפואית בניתוחי לב אשר אינם בין החיים, מכוונים, מייעצים ועל פי הנסיבות חותרים להשגת פיצויי נזיקין מקסימליים שישקפו את הנזק והיקף הפגיעה ויסייעו בהליכי השיקום.

להערכת סיכויי תביעתך ושוויה, קבע פגישת ייעוץ חינם:

03-6888838
אנו מתחייבים לדיסקרטיות ולשירות מקצועי ומהיר על-ידי עורך דין מנוסה ומיומן