רשלנות רפואית בטיפול שיניים
הזכויות שלך,
המומחיות שלנו!

רשלנות רפואית בטיפול שיניים

צוות משרד עו"ד בירן

משרד עורך דין נתנאל בירן מייעץ, מלווה ומייצג לקוחות רבים שחוו רשלנות רפואית, תוך הצבת מערך שירותים וכלים מקיף, היכרות עם מומחים רפואיים במגוון תחומים וגיוס חוות דעת רפואיות, לרבות מומחים מובילים בתחום רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. צוות המשרד בהובלת עורך הדין בירן פועל בשקיפות מלאה ותוך תיאום ציפיות מלא עם כל לקוח ומיוצג, לבחינת היתכנות וחשד סביר לקיומה של רשלנות, לעמידה בחובת ההוכחה ולהשגת פיצויי נזיקין מקסימליים עבור המיוצגים- על פי פקודת הנזיקין בישראל

מאפיינים של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

ענף רפואת השיניים בישראל פועל באופן פרטי, כאשר למעט ילדים עד גיל 18, הטיפולים אינם נכללים בסל הבריאות. לצד זאת, עלויות טיפולי השיניים בישראל הן מהגבוהות בעולם, מה שיוצר שוק פרטי המונע משיקולי רווחיות ופועל תחת פיקוח מינימלי.

גורם נוסף לריבוי תביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים הוא השילוב שבין רפואה לצרכי בריאות הפה והשיניים, אל מול הרפואה האסתטית, כאשר חלק ניכר מן הטיפולים המוצעים למטופלים אינם בבחינת חובה רפואית, כי אם לצרכי נראות ושיפור אסתטי.

מאפיינים אלה כשלעצמם אינם בבחינת עבירה ובוודאי שאינם מצביעים על רשלנות רפואית, ויחד עם זאת הם יוצרים את הפלטפורמה והתרחישים שעשויים לגרום להתנגשות בין חתירתו של הרופא לפרנסה ולהגדלת ההכנסות, לבין חובת הזהירות והאחריות שלו כלפי המטופלים, ושמירה על טובת המטופל כערך עליון.

סוגי רשלנות רפואית בטיפול שיניים

בין סיבות התביעה המובילות תחת רשלנות רפואית בטיפול שיניים:

אי הסכמה מדעת – ביצוע טיפולים מורכבים והליכים כירורגיים פולשניים מבלי לשקף למטופל את הסיכונים, תופעות הלוואי והמורכבויות שבטיפול, לצד המשמעות של אי ביצוע הטיפול והצגת חלופות, מה שהוביל להסכמה שניתנה באופן רשמי בירוקרטי, ושאינה הסכמה מדעת.

ביצוע פרוצדורות רפואיות ללא התמחות – ענף רפואת השיניים מציע מגוון סוגי טיפולים בטכנולוגיות חדשניות, כאשר במקרים רבים ביצוע הטיפול דורש התמחות פרטנית. בשוק פרוץ ולא מפוקח ישנם רופאי שיניים המציגים עצמם כמומחים בתחום, כאשר למעשה הם אינם מחזיקים בהסמכה הנדרשת ובניסיון ליישום מיטבי של הטיפול, באחריות ותחת חובת זהירות.

ביצוע פרוצדורות רפואיות שאינן מתאימות למטופל – הפתרונות המתקדמים, הפיתוחים והטכנולוגיות החדשניות בענף רפואת השיניים אכן מספקים יתרונות רבים, בניהם: שיפור חוויית המטופל והפחתת כאב, גידול באחוזי ההצלחה של הטיפולים, השלמת שיניים קבועות ללא תותבות ועוד. יחד עם זאת, חלק ניכר מן הטיפולים דורש ביצוע בדיקות מקדימות, צילומי שיניים ובדיקות T.C, תשאול רפואי- לבחינה של התאמת המטופל לסיכויי ההצלחה של הטיפול. רשלנות רפואית בטיפול שיניים עשויה להתקיים כאשר הרופא דחק במטופל לביצוע טיפול, ללא ביצוע הבדיקות המקיפות, או למרות אי התאמה שהגלתה בבדיקות.

תרחיש ודוגמא לרשלנות רפואית בטיפולי שיניים

ביצוע השתלת שיניים בשיטת הברגת שתלים למטופל בעל צפיפות עצם חניכיים נמוכה ולא מספקת. בדיקת ה T.C המעידה על צפיפות עצם נמוכה העידה בבירור על אי התאמה של המטופל, בשל מחסור בתשתית עצם יציבה לקליטת השתלים. ניתן היה לספק למטופל חלופות טיפוליות דוגמת ניתוח השתלת עצם או השתלה בשיטת העמסת שתלים על עצמות הלסת החזקות יותר, אך הרופא שאינו מיומן בשיטות הללו ולא רצה לאבד את המטופל, המליץ למרות זאת על ביצוע השתלה בשיטה המסורתית, מה שהוביל לטיפולים מורכבים שנמשכו למעלה משנתיים, לדחיית השתלים ולאחיזה רופפת של השיניים, לפגיעה בתפקודי המטופל בלעיסה ובחיתוך הדיבור, ולצורך בסופו של דבר בהוצאת השתלים.

חשוב לציין כי אין באמור לעיל להפנות אצבע מאשימה לכלל רופאי השיניים בישראל, שכן מרביתם המוחלט של הרופאים פועלים תחת עקרונות המוסר והאתיקה המקצועית, מספקים מקצועיות, טיפול מיטבי ואחראי, תחת חובת זהירות מחמירה. יחד עם זאת, ככל שקיימת סבירות ו/או חשד כי אלה לא התקיימו, ובשל רשלנות רפואית לכאורה נותר פיזי, קוסמטי או רפואי,

משרד עורך הדין נתנאל בירן הוא הכתובת לבחינת הנסיבות, לניתוח המידע ואיסוף ההוכחות ולעשיית צדק אישי והשגת פיצוי הולם עבור כל מטופל ומטופלת.

להערכת סיכויי תביעתך ושוויה, קבע פגישת ייעוץ חינם:

03-6888838
אנו מתחייבים לדיסקרטיות ולשירות מקצועי ומהיר על-ידי עורך דין מנוסה ומיומן