המדריך לנפגע – נתנאל בירן
הזכויות שלך,
המומחיות שלנו!

המדריך לנפגע – נתנאל בירן

10 כללי זהב (עשה ואל תעשה) אם נפגעת בתאונת דרכים:

  1. רישום פרטים – עם קרות התאונה וככל שמצבכם הפיזי מאפשר זאת, תעדו את פרטי הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה: מספר הרכב, מספר פוליסת הביטוח, פרטים ליצירת קשר, מיקום מדויק בו קרתה התאונה ושמות העדים לתאונה. כמו כן, צלמו את הרכב שלכם ואת הרכב הפוגע.
    אולי זה הדבר האחרון שיטריד אתכם באותו רגע, אך יהיה חיוני לצורך המשך תהליך התביעה.
  2. דיווח למשטרה ואישור משטרה על תאונה – אישור מהמשטרה על תאונה חיוני לטיפול עתידי בתביעתכם נגד חברת הביטוח ולכן בתאונה המצריכה פינוי באמצעות אמבולנס, רצוי להזמין גם ניידת משטרה למקום התאונה. לחלופין, יש לגשת למשטרה עם רישיון הנהיגה, פוליסת הביטוח ורישיון הרכב התקפים ליום התאונה וכן, מסמכים רפואיים המעידים על הטיפול הרפואי שקיבלתם לאחריה ולהוציא אישור משטרה.
  1. קבלת טיפול רפואי – מיד לאחר התאונה חשוב מאוד להתפנות לקבלת טיפול רפואי בחדר מיון או לכל הפחות, בסניף קופת החולים שלכם. הדבר חיוני לא רק לתהליך השיקום שלכם אלא גם לצורך הוכחת הרצף הטיפולי והערכת הנזק הגופני שנגרם לכם כתוצאה מהתאונה. לעתים, בתאונות קלות, מתחילים להרגיש בכאבים רק מספר ימים לאחר התאונה וזאת בשל הטראומה שהגוף חווה. לכן, כדאי לא לחכות ולקבל טיפול רפואי בהקדם האפשרי.
  1. קבלת ייעוץ משפטי – כבר בתחילת הדרך, ישנה חשיבות רבה בקבלת סיוע וייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בתביעות מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. עורך הדין הבקיא בתחום יעריך את שווי וסיכויי תביעתכם, ידריך וילווה אתכם לאורך תהליך התביעה וימנע מכם לעשות מהלכים שגויים אשר ישפיעו על גובה הפיצוי שתקבלו בסיום התיק.
    victim-guide
  1. בדיקות רפואיות – יש להקפיד על קבלת טיפולים רצופים עד להתבהרות מצבכם הרפואי. אין לדעת, כיצד השלכות התאונה ישפיעו בעתיד הקרוב או הרחוק על מצבכם הגופני והנפשי ולכן, אל תתעצלו ואל תקלו ראש! פנו לקבלת טיפול כל עוד אתם חשים שאתם זקוקים לו.
  1. שמירת תיעוד – מרגע התאונה חובה לשמור כל מסמך רפואי, מכל מוסד רפואי, עבור הטיפול שקיבלתם בגין התאונה: מכתב שחרור מחדר המיון, הפניות, מרשמים, ימי מחלה וכו'. יש לשמור גם קבלות בגין הוצאות עקב התאונה כגון: רכישת אביזרי עזר רפואיים, קבלות על נסיעה לצורך טיפולים רפואיים, שכירת שירות סיעוד/ ניקיון/ מטפלת/ נהג או כל עזרה שנזקקתם לקבל בעקבות התאונה.
  1. התנהלות מול חוקרי חברות הביטוח – לאחר הגשת תביעה נגד חברת הביטוח, הנכם חשופים לחקירה מטעמה. החוקרים, אנשים ממולחים ובעלי כושר שכנוע, ינסו לדלות מכם מידע יקר בו חברות הביטוח תשתמשנה בשלב מאוחר יותר בבית המשפט על מנת להפריך את טענותיכם בדבר מצבכם הרפואי והתפקודי כתוצאה מהתאונה. החוקרים יכולים להקליט או לצלם אתכם ללא ידיעתכם, לנסות ולהחתים אתכם על מסמכי ויתור על התביעה ולעתים רבות הם יציגו עצמם כדמויות שונות. מרגע שהגשתם תביעה, חשוב מאוד לא לדבר עם איש על התאונה חוץ מעורך הדין שלכם.
  1. פעילות ברשתות חברתיות – גלו ערנות ואל תוסיפו ברשתות החברתיות אנשים שאינכם מכירים. פייסבוק או אינסטגרם למשל, הן כר פורה עבור חברות הביטוח לסכל את הצלחת תביעתכם. לדוגמה, אם בתביעתכם טענתם לכאבי גב כתוצאה מהתאונה, תמונה אחת שלכם בפייסבוק – כשאתם רוכבים על סוס או מבצעים אימון בחדר כושר – שווה אלף מילים. לכן, התנהלו באופן אחראי ואל תפרסמו מידע שעשוי לגרום לנזק עתידי בשלב קריטי של התביעה.
  1. התיישנות התביעה – תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק הינה 7 שנים מקרות התאונה. עם זאת, ככל שחולף הזמן, יהיה קשה יותר לקשר את נזקיכם ישירות לתאונה ולאסוף את מלוא התיעוד הדרוש לניהול התביעה. בנוסף, לאור העומס הרב בבתי המשפט, ההליכים המשפטיים מתארכים ממילא והדבר עשוי להסב נזק ממשי לנפגע אשר זקוק לכספי הפיצויים על מנת להשתקם. בנסיבות אלה, רצוי להתחיל בתהליך התביעה מוקדם ככל האפשר לאחר התאונה.
  1. שכר טרחת עורך דין – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר מראש את שכר הטרחה של עורך הדין המטפל בתיק ואשר ישולם לו רק אם הצליח להשיג פיצוי עבור הנפגע. משכך, אין סיבה להשתהות – מהרו והגישו תביעתכם בהקדם. אם הפיצויים התקבלו ללא הליך משפטי, שכר טרחתו של עורך הדין יהיה עד 8%+ מע"מ מגובה הפיצוי. אם אכן נדרש הליך משפטי, שכר הטרחה יהיה עד 13%+ מע"מ מגובה הפיצוי.>> אם נפגעת בתאונת עבודה, קרא בנושא במדריך לנפגע תאונות עבודה כאן.

להערכת סיכויי תביעתך ושוויה, קבע פגישת ייעוץ חינם:

03-6888838
אנו מתחייבים לדיסקרטיות ולשירות מקצועי ומהיר על-ידי עורך דין מנוסה ומיומן